- Komerční sdělení -zprávy
HomeRady a NávodyČtyři důležité otázky, které by si měl položit před startem vlastního eshopu...

Čtyři důležité otázky, které by si měl položit před startem vlastního eshopu každý podnikatel

Start online byznysu vždy vyžaduje dobrý, kreativní a/nebo užitečný nápad, jakož i jeho praktickou technickou realizaci. Samotné založení podnikání má vždy i právně-ekonomický charakter ai na to je třeba myslet před vstupem do podnikatelských vod. Kromě toho je dobré promyslet si i odpovědi na následující otázky.

Jak by měl vypadat můj online obchod?

Webová stránka je hlavní vizitkou každého podnikatele působícího v online prostoru, a proto by svým designem měla odrážet vše, co chceme o nás a nabízených produktech či službách komunikovat směrem k našim zákazníkům. Důležitou roli přitom hraje například i výběr barev, uložení jednotlivých sekcí či zvolené logo, jakož i mnohé další faktory.

TIP:

Pokud chceme například propagovat pracovní obuv, zvolíme si design webové stránky, který v takovém případě nemusí být zbytečně vyzdoben či nebodaj působit romanticky, vhodné je spíše řešení působící technickým dojmem, přičemž barvy mohou být takové, v jakých se například vyrábí pracovní obuv.

Jaký způsob platby za zboží a služby zvolit?

Odpověď na tuto otázku musí hledat každý podnikatel, který prodává produkty a služby, za které musí zákazník zaplatit. Volba způsobu platby přitom v praxi často závisí například i na předpokládaném objemu prodeje a samozřejmě i obchodních podmínkách jednotlivých společností, které tyto systémy poskytují. Na začátku je proto vhodné provést si průzkum dostupných možností a následně odhadnout objem prodeje a na základě těchto údajů si nastavit i způsob plateb. Není přitom žádnou výjimkou ani situace, kdy má podnikatel dohodnuto několik druhů platby, aby si zákazník mohl vybrat ten nejlepší pro něj.

Jak budu řešit poštovné a balné?

Při prodeji produktů je integrální součástí celého procesu i platba za dopravu a/nebo zabalení zakoupeného produktu, protože objednané zboží se musí k zákazníkovi určitým způsobem dostat. Doprava i balné jsou reálné náklady podnikatele, které může nést i samotný prodejce, v praxi je to však velká položka a tak je zvykem, že minimální dopravné platí kupující. I v tomto případě je však třeba udělat si průzkum a dohodnout si tyto možnosti.

TIP:

Pokud podnikatel prodává například bělící zubní pasty, možná by mu stačila i přeprava běžnou poštou, u větších balení je někdy výhodnější využít služeb soukromých dopravců.

Jaké podmínky nastavím při reklamacích?

Nezbytnou součástí každého eshou je i reklamační řád a informace o tom, jaké možnosti mají zákazníci v této oblasti, když chtějí z různých důvodů vrátit zakoupené zboží. K reklamacím se vztahuje i samostatná legislativa, kterou by si měl podnikatel nastudovat ještě před spuštěním internetového prodeje.

TIP na závěr:

Informace o způsobech platby, dopravě/balném a možnostech reklamací musí být i součástí všeobecných obchodních podmínek zveřejněných na webovém sídle podnikatele. To je jeden z právních aspektů, který je také třeba vzít v úvahu při spuštění jakéhokoli eshopu. Podnikatel může na webovou stránku přidat i řadu dalších informací, kterou jsou pro zákazníka relevantní, jako například příběh o tom, jak vznikly olejové parfémy na praní, sekci obsahující technické parametry výrobku nebo služby, jiné vlastnosti, kterou mohou ovlivnit rozhodování zákazníka o nákupu produktu nebo služby.

- Komerční sdělení -PR články

Nejnovější články